نسل ِ من

محبوب ترین مطالب

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۰ ثبت شده است

انسان امروز، انسان عصر ارتباطات است و خواه ناخواه از جانب رسانه های متعددی که دنیای امروز را در دست گرفته اند احاطه شده است و به صورت انتخابی و گاه حتی اجباری مخاطب رسانه ای قرار می گیرد.رسانه به عنوان عضو لاینفک زندگی امروز در جای جای زندگی ما موثر است و ما به عنوان مخاطب حق انتخاب داریم.گاه از رسانه ای دیجیتال و گاه از رسانه ای سنتی و مکتوب تغذیه می شویم و نیاز های اطلاعاتی مان را ارضا می کنیم.

در این میان با توجه به تعدد سلایق و نیاز ها هر کسی در برهه ای از زندگی خود به رسانه ای روی می اورد.امروز روز رسانه به جایگاه اعلای خود رسیده و در جریان سازی و هدایت جریان ها بسیار موثر و کارامد می باشد.

روزنامه به عنوان یکی از قدیمی ترین رسانه ها نقش به سزایی در روند تاریخ گذشته داشته و حتی امروز با وجود رسانه های جذاب سمعی و بصری چون رادیو و تلوزیون جایگاه خود را از دست نداده است و با قدرت به کار خود ادامه می دهد.

البته روزنامه در اوایل ظهور رادیو و تقریبا سه دهه بعد از ان ظهور تلوزیون دچار تضعیف هایی شد که با تدبیر اهل رسانه(البته از نوع مکتوبش) و ارائه ی روش های مدرن روزنامه نگاری و ایجاد تحولاتی همسان با نیاز های جامعه مدرن و وارد نمودن جنبه های بصری و گرافیکی به این رسانه ی مکتوب و تغییر در محتوا و ارائه ی محتوا در ان موجبات زنده مانده و حضور روزنامه در عرصه ی رقابت های بین رسانه ها را فراهم نمودند.

روزنامه های امروز که در اختیار مخاطبان قرار می گیرند به تبع از پیشرفت جوامع دچار پیشرفت های زیادی گشته اند اما اصالت خود را هنوز که هنوز است دست خوش تحولات و مقتضیات جامعه مدرن نکرده اند.

"من" به عنوان یکی از مخاطبان رسانه ها هنوز هم از میان سیل شبکه های رادیویی و تلوزیونی و البته امروز سایت های اینترنتی،روزنامه را به عنوان رسانه ی فرهیخته انتخاب می کنم.و معتقدم که اخلاق رسانه ای و احترام به مخاطب در این رسانه ی اصیل بیشتر از دیگر رسانه ها به چشم می خورد.البته این نظر و عقیده ی شخصی این بنده می باشد و ممکن است از نظر اهالی علوم ارتباطات و رسانه مورد تایید نباشد.

ببینید:

کتاب‌های مبانی روزنامه‌نگاری

کتاب‌های آموزش روزنامه‌نگاری

وب‌سایت‌های فارسی مربوط به روزنامه‌نگاری

راهنمای آنلاین روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران

و

کارگاه روزنامه‌نگاری علمی

کارگاه مذکور در تاریخ 29 و 30 اردیبهشت در دفتر ماهنامه نجوم برگزار می شود و مدرس آن جـــناب پوریـــا نـــاظمی می باشد.

پی نوشت:"مـــن" بابت اطلاعیه بالا هـــــیچ گونه مبلغی از دفتـــــر ماهنامه نجوم دریافت نکرده است.

  • محسن جمشیدی