نسل ِ من

محبوب ترین مطالب

کارگرانی که دیده نمی شوند

يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۴۳ ب.ظ
سبد کالای رایگان به خانواده های زیر تعلق می گیرد:

ـ سرپرستان خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی
ـ سرپرستان خانوارهای زیرپوشش سازمان بهزیستی کشور
ـ سرپرستان خانوارهای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی (با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال)
ـ سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی (با حقوق زیر پنج میلیون ریال)
ـ سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی
ـ سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران، دانشجویان متأهل

کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی واقعا اینقدر، ندارند که در کنار اقشار کم درآمدی چون خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مستمری بگیران با حقوق زیر پانصد هزار تومان قرا می گیرند؟یعنی اینقدر ندار تر از کارگران فصلی و ساختمانی هستند؟این قدر در سختی اند که ما در همه ی این سی سال -به جز این بیمه ی دو سه سال اخیر- در همه ی موارد تسهیلات دولتی ،کارکنان دولتی را شامل می بینیم و کارگران فصلی و ساختمانی را نمی بینیم.
نمی دانم می خواهند منکر وجود این جمعیت عظیم -سرپرست خانوارهای کارگزان فصلی و ساختمانی- در کشور شوند و یا می خواهند بگویند که این ها درآمدشان افزون تر و کارشان راحت تر از کارکنان دولتی ست؟
شغل آزاد عنوانی ست که گریبان کارگرانی را گرفته که نه آمارشان در رده بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی دیده می شوند و نه در رده قشر ضعیف جامعه.مردانی که گاه به گاه کار دارند و روزی به مزد روزانه می خورند.مزدی که شاید در نگاه اول زیاد به نظر برسد اما وقتی می بینید که پس از سال ها کار چیزی ندارند جز دست های سخت و سیمانی و کمرهای تا شده و ... می فهمید که چه ظلمی به شان شده و حتی انان که فریاد عدالت و امید برآورده اند هم ندیدنشان.مزدی که نه بابت کارشان که بابت جانشان گرفته اند.
کارگران فصلی که کشاورزان زحمتکش را هم شامل می شوند و همیشه فقط در کتابها مورد تقدیر قرار گرفته اند و هیچ بهره ای از شهروند زحمتکش بودن نبرده اند.
مدت زیادی از روزهای سختی که دکتر محمود احمدی نژاد برای این قشر بوجود آورده بود نمی گذرد،حالا هم مرد تدبیر و امید در دولتش این قشر را نادیده گرفت.
دلم برای روزی می سوزد که برخلاف همه تدبیر ها و امیدها این کارگران ساختمانی و فصلی نادیده گرفته نشوند و در دهک های بالا منظور شوند و از همین رایانه ی اندک نیز محروم شوند.از این تدبیر این تصمیم دور نیست.
دلم شکست وقتی که دیدم مرد پا به سن گذاشته ای که به تبلیغ من به دکتر روحانی رای داده بود گفت:
-می بینی جوون،اگر سال گذشته احمدی نژآد همون 80 هزار تومن عیدانه رو به همه داد و ما هم جزو همه بودیم امسال روحانی اون رو هم از ما بدبخت بی چاره ها دریغ کرد.
واقعا برای خودم،جامعه ام،دولتم و روزگاری که در آن زندگی می کنیم متاسفم.
  • محسن جمشیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی