نسل ِ من

محبوب ترین مطالب

یک سطر دروغ محض!

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱ ب.ظ
تا به حال به هدف نقد و یا بررسی یک فیلم دست به قلم نشده ام.این اولین تجربه ی انتشار دیدگاه ام نسبت به یک فیلم است.تا به حال شاید بارها در محافل خودی و غیر خودی در رابطه با فیلم و یا سبک سینمایی خاصی نظر داده ام و نقد و تمجید کرده ام اما این بار شرایط چنان محیا بود که حرف دل بر دیوار زنم.
بعد از ظهر یک روز کشدار تابستانی ناخواسته دعوت به تماشای فیلمی می شوی که قبلا درباره اش نشنیده ای اما اسمش تو را مایل به تماشایش می کند:یک سطر واقعیت
دلم می خواست در فیلم چیزهایی را ببینم که یادم برود این فیلم مستند است یا سینمایی.گذشته از تلاش فیلم نامه در انعکاس واقعیت هایی از جامعه ی حاضر٬چیزی که مرا بر آن داشت تا این مطلب را بنویسم هسته ی مرکزی روایت بود.جایی که بنای داستان بر پایه ای سست نهاده شده بود.
مدیر موسسه و نشریه ای فرهنگی که سال ها عقبه ی کار روزنامه نگاری و خبرنگاری دارد آیا بر مبنای یک تماس تلفنی از استکهلم! تمام زندگی اش را می فروشد و تصمیم چند ساله اش برای مهاجرت از کشور را قطعی می کند؟
براستی واقعیت این است که چنین فردی بی هیچ نشانه ای از فرد پشت تلفن به او اعتماد می کند و حتی یک پیگیری کوچک از سفارتخانه و یا یک مرجع رسمی انجام نمی دهد.همسر به اصطلاح حساس و پیگیرش درست زمانی به سفارت زنگ می زند که همه چیز تمام شده است؟
میزبانی که مرا دعوت به تماشای فیلم کرده بود وقتی شکایت من از ساده انگارانه و غلط بودن نوع داستان فیلم دید فقط به یک جمله اکتفا کرد:
-این فقط یه فیلمه.
من :(
پی نوشت:خیلی از خودم خوشم می آید که همه ما را فلان فرض کرده اند.یکی فیلم آبکی می نویسد٬یکی فیلم آبکی می سازد٬یکی کتاب آبکی می نگارد٬یکی هم در این شهر شلوغ دلیل آبکی برای همه ی سختی هایی که با گوشت و پوست احساس می کنیم می آورد و جواب همه به این طرح دردهای من٬ جمله ایست کوتاه:
اینجا ایرانه.
نمی دانم این جا ایران است یا جهنم.
  • محسن جمشیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی