نسل ِ من

محبوب ترین مطالب

خودی که دوستش نداشتم

شنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۴:۰۴ ب.ظ

از من می شنوید از همین امروز اقدام به دوست داشتن خودتان کنید اگر تا امروز خودتان را دوست نداشته اید.

شاید این یک توصیه ی سطحی و شبیه به محتوای سمینارها و کتب روانشناسی زرد باشد اما به یک فکت منطقی و درست اشاره می کند. فقدان پذیرش و دوست داشتن خود چیز ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت چرا که عواقب و نمودهای بشدت عمیقی در زندگی شما خواهد داشت. تنها یکی از عمده ترین آن ها کاهش عملکرد و کارایی شماست، از طرفی امکان و شجاعت انتخاب را نیز از شما سلب کرده و شما را بدل به یک بازنده می کند.

این ها را با توجه به تجربه ی خودم از مدت ها بی مهری به خویشتن بیان می کنم. من شاید نه تا انتهای این راه که تا نیمه ی آن را پیمودم و واقعا هیچ حس خوبی به این مسیر پشت سر ندارم. راهی که شما را مدام مجبور به خود مقصر پنداری می کند و قضاوت تان از شرایط و وضعیت موجود را بشدت مسموم می کند. طوری که انگار مرکز تمام اشتباهات و اتفاق های غلط دنیا شما هستید. در این شرایط حتی به اطرافیان تان هم این اجازه داده می شود که اشتباهات شان را به گردن شما بیندازند و این چندان به فرصت طلبی و سواستفاده گر بودن آن ها مربوط نیست این صحنه آرایی شما را مدام در نقش قربانی معرفی می کند، این خاصیت این وضعیت است.

نمی گویم که به سر دیگر طیف که خودشیفتگی و خودخواهی ست فکر کنید بلکه خود را به اندازه دوست بدارید و بدانید که همه چیز در کنترل شما نبوده، شما گاهی قربانی شرایط و انتخاب های دیگران شده اید و نه قربانی انتخاب های خودتان.

 

مسئولیت انتخاب ها را از شما می گیرد. 

  • محسن جمشیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی