آخر هفته می تونه آبستن اتفاقات شیرین زیادی باشه و این خیلی بستگی به عملکرد ما داره.من منتظر اتفاقات خوش نمی مونم بلکه به استقبال شون می رم.
- ۰ نظر
- ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۵
آخر هفته می تونه آبستن اتفاقات شیرین زیادی باشه و این خیلی بستگی به عملکرد ما داره.من منتظر اتفاقات خوش نمی مونم بلکه به استقبال شون می رم.
"دقیقا همین الان یک هواپیمای A380 غول پیکر در ارتفاع 38000 پا در آسمان شیراز با سرعت 504knots در حال عبور است.پرواز SIA322 از سنگاپور به سمت لندن می باشد."
تمامی مشخصات این پرنده و پرواز را می توانید تا زمان نشستنش در فرودگاه Heathrow لندن، از این لینک پیگیری کنید.
لذتی بکری که تکنولوژی به آدمی می دهد شاید حسی ست که نمی تواند در هیچ جای دیگر تجربه اش کرد.لذتی که ما با وجود تکنولوژِ به زندگی روزمره مان می توان گفت تا اندازه ی زیادی از آ« محروم ایم چرا که فرهنگ و دانش بهرو وری و بکارگیری آن را نیاموخته ایم و تنها به عنوان کاربران غیر حرفه ای با ان مواجه شده ایم.
هر روز حجم انبوهی از اپلیکیشن های متنوعی روانه ی بازار الکترونیکی جهان می شود که ما سهم چندانی از بازار مخاطبین آن ها نداریم و بیشتر مشتری بازی ها و سرگرمی هایش هستیم تا ابزار های متنوع کاربردی اش.
وقت آن رسیده که:
- از تمامی امکانات گوشی های هوشمند همراه مان بهره بگیریم نه فقط از اپلیکیشن های چت و دوست یابی اش.
- از همه ی ظرفیت های شبکه های اجتماعی برای اهداف اجتماعی بهره ببریم نه فقط از جنبه ی دسترسی به تازه ترین طنز های اجتماعی اش.
- از همه ی وب سایت ها و بانک های اطلاعاتی اینترنتی دیدن کنیم و تولید محتوای فارسی را توسعه دهیم نه اینکه تنها مخاطب ساده ی وب سایت های کلیکی با محتوای زرد خاله زنکی باشیم.
- از تماشای همه ی شبکه های ارزشمند ماهواره ای لذت ببریم نه فقط از پیگیری ماجرای عشقی و خیانت های مکرر نمایشی.
- مهارت های جدیدی به مهارت های کار با رایانه و لپ تاپ مان قبلی مان اضافه کنیم و از رایانه های همراه مان تنها به عنوان دستگاه پخش ویدئو بهره نبریم.
- به گلچین موزیک های پخش موسیقی مان چند تا آهنگ کلاسیک یا سنتی پر محتوا هم اضافه کنیم بد نیست.
- سلیقه و موضوعات جذاب شخصی و حتی مربوط به شغل و تحصیل مان را شناسایی کرده و پیرامونشان سرچ کنیم و مطلب جدید پیدا کنیم و مطالعه نماییم.
- و...
هدف از این ها تغییر سلیقه های افراد و هم سو سازی سلیقه های کاربری از امکانات موجود نیست بلکه هدف اصلاح و ارتقا فرهنگ بهره گیری از تکنولوژی های تازه ورود به جامعه است.
مطلب ناقض بنده تنها با نظرات خوانندگان محترمش کامل و تصحیح می شود.
سقوط هواپیمای آنتونوف 140 که تا پیش از فاجعه ی مرگبار صبح امروز با نام "ایران 140" خوانده می شد به دلیل نقص فنی و مرگ نزدیک به 40 تن از مسافرین و خدمه این پرواز خبر جانسوزی بود که صبح امروز در صدر تمامی خبرگزاری ها قرار گرفت.
واقعیت های در پس این شهادت مظلومانه هموطنان و همکاران عزیر مان که شامل خلبان اوکراینی و کمک خلبان ایرانی و دو کادر فنی و دو مهماندارد و البته دو نفر از گارد امنیت پرواز بوده است بسیار است و تا همین ساعت بیانیه های سازمان های دولتی مبنی بر عدم ارتباط هواپیما با این سازمان ها صادر شده و مجلس نیز عدم رضایتش از روند تولید این هواپیما را خاطر نشان کرده است.
هواپیما با شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر می باشد و سپاهان ایر دقیقا نام دیگر هسا - شرکت هواپیما سازی ایران - می باشد که یکی از زیر مجموهای صنایع هوایی ایران می باشد.همه خوب می دانیم که صنایع هوایی زیر شاخه ی صنایع دفاع و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران بوده و پیش تر این سازمان ها به تولید داخلی هواپیمای ایران 140 افتخار می کرده اند.حال حبیبی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری تاکیده کرده است که: برخی از رسانهها این هواپیما را متعلق به وزارت دفاع عنوان کردهآند که اینچنین نیست و هواپیمای مذکور متعلق به سپاهانایر است.
این یعنی که ما نمی فهمیم که سپاهان ایر دقیقا مربوط به کدام سازمان است.
در آخر از همه ی تاکید هایی که اساتید صنعت هواپیمایی مان مدت هاست در مورد نقص های فراوان تولید ایران 140 می کنند و اینکه این هواپیما چند سال قبل نیز جان پنج تن از خلبانان کشور را گرفت نیز نمی توان به سادگی عبور کرد.
فقط خدای شان بیامرزد هر آن کس که شهید راه عدم تدبیر دیگران شد.
بیمه کوثر نیز خاطر نشان کرده که خسارات ناشی از این سانحه را پرداخت می کند و واقعا چه بهایی جبران جان 40 تن از عزیزانمان را خواهد بود؟
دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه کمبریج انگلستان در یک همکاری مشترک، موفق به ساخت نسل جدیدی از ژنراتورهای مورد استفاده در توربینهای بادی برای اولین بار در جهان شدند.
اولین ژنراتور القایی با تغذیه دوگانه جهان که در آن جاروبک حذف شده است، با توان ۲۰ کیلووات توسط یکی از برجستهترین تیمهای تحقیقاتی جهان متشکل از پژوهشگران سه دانشگاه شریف، کمبریج و دورهام انگلیس طراحی و ساخته شد. این ژنراتور پس از انجام تستهای اولیه و اخذ مجوزهای لازم روی یک توربین بادی در دانشگاه کمبریج نصب شده و با اتصال به شبکه مشغول به کار است.
ژنراتورهای القایی با تغذیه دوگانه نوعی از ژنراتوها هستند که در سالهای اخیر با کاهش هزینههای تولید برق از انرژی باد، زمینه گسترش سریع استفاده از این نوع انرژی را فراهم آورده است. حالا پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه کمبریج با ابتکار جدیدی موفق شدند نسل جدیدی از این ژنراتورها را اختراع کنند که باز هم هزینهها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این ژنراتور جدید میتواند افق جدیدی را در صنعت انرژیهای جایگزین بگشاید.
شغل تکنسین تعمیر و نگهداری هواپیما از اهمیت بالایی برخوردار است و درست است که هدایت هواپیما به عهده سر خلبان است اما بخش اعظمی از تامین پرواز بی خطر به عهده متخصصان تعمیر و نگهداری هواپیما ست. بر همین اساس لازم است که وی در پایان آموزش و هنگام فارغ التحصیلی قسم یاد نماید تا از کلیه حقوق و اختیاراتی که به او اعطا شده است پاسداری کند .
مسئولیت پذیری یک متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما در همه ی سطوح ارتباط مستقیمی با کاهش میزان ریسک های پرواز دارد به همین منظور پای بندی به سوگندنامه ذیل که در مراسم تحلیف متخصصین تعمیر و نگهداری قرائت می گردد ضروری و اجتناب ناپذیر است.
"متن سوگند نامه متخصصین تعمیرات و نگهداری هواپیما"
"من به عنوان یک متخصص نگهداری هواپیما سوگند یاد میکنم تا از کلیه حقوق و اختیاراتی که به موجب مقررات هوانوردی به من اعطا شده است پاسداری کنم.
سوگند یاد میکنم که تمامی دانش و مهارت خود را به منظور حفظ سلامت هر پرواز بکار گیرم و در این راه با تصمیم گیری و قضاوت های شغلی خود ، همچنانکه برای خود و عزیزانم عمل میکنم زندگی دیگران را از تهدید خطر و نابودی محافظت کنم.
من برای پاسداری از این سوگند به خویشتن اجازه نخواهم داد که فراتر از محدوده دانش و تجربیات خود عمل کنم و به دیگران نیز در هر پست و مقامی که باشند اجازه نخواهم داد تا بتوانند نظریات و اقداماتی که برخلاف کتب و مراجع مجاز هواپیماست را جامه عمل بپوشانند.
من برای پاسداری از این سوگند اجازه نخواهم داد تا به هر دلیلی شک و تردید در قضاوتها و تصمیماتم راه یابد زیرا ایمان دارم که هیچ دلیلی نمی تواند آنقدر فوری مهم باشد که بر انجام کار صحیح و اجرای تصمیمات قانونی ارجحیت یابد.
من به روشنی دریافته ام که مسئولیت شغلی متخصصین نگهداری هواپیما بسیار خطیر و حیاتی است. بنابراین به عنوان یک متخصص از خداوند یاری می خواهم تا مرا در پیشبرد هدف های جامعه هوانوردی و حرکت در تعالی اندیشه ام یاری فرماید."
پی نوشت: همیشه سوگند نامه قاضی و پزشکان برام از جذابیت خاصی برخوردار بوده، هیچ وقت فکر نمی کردم خودم ناگزیر بشم برای قرائت چنین سوگندنامه ای.